Seznamte se s chiptuningem


 

Mnozí z Vás už jistě slyšeli, že výkon motoru Vašeho vozu je využit na nějakých 70% nebo 60% svých možností, ale i o tom, že tato skutečnost se dá poměrně snadno a bezpečně změnit. Chod motoru Vašeho vozu má na starost tzv. elektronická řídící jednotka. Pokud upravíte data uložená v paměti této jednotky, svůj vůz již nepoznáte. Řídíte totiž zcela nový vůz. Tyto úpravy jsou v zásadě možné u všech typů automobilů s elektronickou řídící jednotkou a optimalizaci dat řídících jednotek, tj. sladění výkonu, kroutícího momentu a spotřeby paliva do jednoho harmonického celku se říká:

C H I P T U N I N G

Zvýšit výkon motoru lze mnoha způsoby. Řada tuningových firem motory převrtává, mění vačkovým hřídelem zdvih ventilů, mění klikový hřídel, mění tvar spalovacích komor, mění sací a výfukové potrubí, dodávají kvalitnější vzduchové filtry, montují dodatečně kompresory a mezichladiče atd.
 

Nejjednodušší, nejbezpečnější, nejspolehlivější a zdá se, že i nejlevnější je optimalizace dat řídící jednotky. Řídící jednotka řídí, reguluje a kontroluje všechny důležité funkce motoru, sleduje jeho zátěžový stav a pomocí řady senzorů snímá i údaje o vnějším prostředí (venkovní teplotu, hustotu vzduchu, teplotu motoru atd). Data, předávaná senzory řídícímu počítači porovnává datová pamět s daty, zadanými v trojrozměrných znakových polích a na základě porovnání těchto hodnot - datových souborů – upravuje jednotka počáteční vstřik paliva, množství vstřiku paliva, zapálení směsi, plnící tlak turbodmychadla a činnost lambda sondy katalyzátoru.

Cílem chiptuningu je optimalizovat zadaná data a přizpůsobit možnosti výkonově slabšího počítače rezervě motoru. Tato činnost je pochopitelně možná pouze s využitím nejnovějších poznatků a na základě mnoha měření a testů vývojových pracovníků renomovaných motorářských koncernů, se kterými úzce spolupracujeme. Práce je to mravenčí a nákladná. Díky ní však dosahujeme mimořádných výsledků, protože optimalizace, kterou Vám mohu nabídnout, umožňuje:

- zvýšení výkonu motoru o 10 – 40%
- zvýšení kroutícího momentu s výrazně lepší charakteristikou v nízkém a středním rozsahu otáček
- zachování či snížení spotřeby pohonných hmot o 5 – 15%
- zachování limitu čistoty výfukových plynů dle platných norem
- zachování hodnot životnosti motoru a jeho příslušenství

Že se skutečně jedná o optimalizaci a nikoli o laciný trik, vykoupený zničeným motorem, lze velmi snadno prokázat na zdánlivě si odporující skutečnosti – totiž vztahu mezi výkonem motoru a spotřebou paliva. V drtivé většině úprav totiž dochází se zvýšením výkonu motoru a kroutícího momentu ke snížení spotřeby paliva. U motorů TDI, HDI a JTD dokonce velmi výrazně a přitom právě zde upravujeme výkon až o 40%. Překvapila Vás tato skutečnost? Tak to jistě nejste sami. A pro ty, které jsem dosud nepřesvědčil, mám ještě jedno překvapení. Co byste řekli například nezávaznému vyzkoušení?

Pokud nemáte s elektronickými úpravami dosud žádné zkušenosti, pak si myslím, že je to velmi seriozní nabídka.

Stačí zavolat a objednat si úpravu Vašeho vozu na naší INFOLINE 777 130 131, nebo vyplnit zakázkový list. Naše servisní střediska najdete po celých Čechách, na Moravě i Slovensku, a v případě potřeby i v nejbližších sousedních zemích.

Elektronické úpravy řídících jednotek provádíme po předchozím objednání na počkání. Demontáž a montáž řídících jednotek, včetně diagnostiky elektronických prvků Vašeho vozu, přizpůsobení imobilizéru a základního nastavení, netrvá u přeplňovaných motorů déle než 3 hodiny a u atmosferických motorů déle než 4 hodiny. Upozorňujeme však na dlouhé objednací lhůty (1 týden až 2 týdny.)